Dyktando z języka angielskiego – KONKURS

Zapraszamy do udziału w II edycji Dyktanda z Języka Angielskiego o tytuł „Mistrza angielskiej ortografii 2025” dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych organizowanego przez Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.

Etap I – kwalifikacyjny (szkolny): 7 marca 2025, godzina 9:00, aula lub sala 30.

Poziom dyktanda: tekst na poziomie B1+ dla uczniów szkół podstawowych i tekst na poziomie B2 dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

Zgłoszenia do nauczycieli języka angielskiego do 28 lutego 2025 r.

Po dodatkowe informacje zapraszam do sali 30 w budynku głównym.

Magdalena Skrzyniarz

SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZEPROWADZENIA DYKTANDA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

1. Uczestnicy wszystkich etapów piszą tekst dyktanda przygotowany przez organizatorów konkursu. W przypadku etapu kwalifikacyjnego (szkolnego) tekst dyktanda zostanie przesłany do szkół, które zgłosiły swój udział w konkursie.

2. Tekst dyktanda ma zostać czterokrotnie odczytany przez lektora, który zaprezentuje tekst jeden raz powoli w całości, drugi raz z podziałem na części zdań, trzeci raz z podziałem na zdania i czwarty raz ponownie w całości.

3. Podczas pisania dyktanda nie wolno korzystać z żadnych pomocy dydaktycznych ani porozumiewać się z innymi osobami.

4. Uczestnicy konkursu zobowiązani są do czytelnego i starannego zapisu. Nieczytelny bądź niejednoznaczny zapis wyrazu będzie rozstrzygany na niekorzyść piszącego.

5. W przypadku poprawy zapisu przez piszącego, błędny wyraz należy przekreślić i zapisać poprawnie powyżej lub obok przekreślonego wyrazu.

6. Niedopuszczalne jest pisanie tekstu ołówkiem, nie wolno używać korektora.

7. Nie wolno pisać drukowanymi literami.

8. Prace mają być ocenione pod kątem poprawności ortograficznej oraz kompletności tekstu.

9. Przy ocenie nie jest brana pod uwagę interpunkcja dyktowanego tekstu oraz napisany przez uczestnika tekst nie musi zachować oryginalnego podziału na akapity.

10. Każdy w jakikolwiek sposób niewłaściwie zapisany wyraz w tekście traktowany jest jako 1 błąd i powinien być oznaczony na czerwono (podkreślenie lub otoczenie wyrazu na czerwono).

11. Błąd powtarzający się w tym samym wyrazie liczony jest tylko raz bez względu na to, ile razy jest powtórzony.

12. Każdy brakujący wyraz w tekście traktowany jest jako 1 błąd i powinien być oznaczony na czerwono (w miejscu brakującego wyrazu w tekście zaznaczamy haczyk lub znak pierwiastka na czerwono).

13. Jeśli w danym miejscu brakuje więcej niż jednego wyrazu, w miejscu brakującego wyrazu w tekście zaznaczamy haczyk lub znak pierwiastka na czerwono, a na marginesie na wysokości tej samej linijki tekstu, w której brakuje wyrazów, wpisujemy ilość brakujących wyrazów.

14. Liczby i daty uczestnicy zapisują w formie słownej. Zapis cyfrowy traktowany jest jako błąd.

15. Przy ocenie brane są pod uwagę wielkie litery w nazwach własnych oraz rozpoczynające zdania. Brak wielkiej litery tam, gdzie powinna się ona pojawić jest traktowany jako błąd ortograficzny.

16. Na końcu pracy należy wpisać całkowitą liczbę błędów (czyli sumę popełnionych błędów ortograficznych i brakujących wyrazów).

Scroll to Top
Skip to content